Această pagină web folosește cookie-uri. Pentru mai multe informații despre utilizarea acestora, a acceptării și valabilității puteți afla aici

ok
Menu
20 LeiÎnregistrareLogare20 LeiCoșul de cumpărături
AcasăAcasăInspirații

Rezoluții: cum să stabilești obiectivele potrivite de îndeplinit

IVA BALTARETU • 12 IANUARIE

Ți-ai făcut rezoluțiile pentru acest an sau ești genul de persoană care nu pune accentul pe astfel de lucruri? Unele studii arată că majoritatea oamenilor încetează să își mai îndeplinească rezoluțiile în primele săptămâni ale anului. Însă avem de-a face și cu o altă categorie de oameni care își respectă rezoluțiile așa cum și-au propus.
Dacă vrei să fii și tu una dintre aceste persoane care își duc la îndeplinire obiectivele (fără probleme) așa cum și-au propus, citește mai departe articolul nostru.

Definește obiective mici și ușor de gestionat

Nu începe prin a decide brusc că vrei să slăbești, să faci mai mult sport, să mănânci sănătos, să înveți o limbă străină, să petreci mai mult timp cu familia ta și astfel de lucruri...

Genul acesta de obiective au tot riscul de a nu fi îndeplinite. Sunt vagi și nu au o limită clar determinată. În schimb, poți încerca să le reformulezi altfel, ca de exemplu:

• Până la sfârșitul lunii martie voi slăbi 2 kg.

• Voi merge prin parc în fiecare zi.

• Îmi voi pregăti salată pentru prânzul de la birou.

• O dată pe săptămână voi juca un joc cu familia sau vom merge în parc împreună.

Schimbările mici sunt cele care aduc rezultate mari pe termen lung. Mâncatul unei salate nu va face o schimbare mare, însă mâncatul unei salate pe zi va aduce rezultate. La fel și la polul opus - o ciocolată vs. o ciocolată pe zi.

Experiența noastră ne-a arătat că e mai ușor să stabilești obiective mici și realizabile. Și pentru că vei fi satisfăcut de faptul că te ții de ele, vei fi motivat nu numai să le continui, ci și să treci la un alt nivel, ca de exemplu, în loc să mergi în parc, poți începe să alergi.

Sfat: un ajutor bun pentru setarea și menținerea obiectivelor poate fi un jurnal sau un planificator în care să scrii fiecare pas pe care vrei să-l urmezi. Nu numai la început, ci poți nota chiar și progresul în funcție de luni, săptămâni sau zile.

Cum să începi pas cu pas

1. Fă o retrospectivă a anului trecut pentru a avea de unde să începi. Ce a mers și ce nu a mers anul trecut? Ce ar trebui să mi se întâmple pentru ca eu, familia mea, relațiile, cariera, business-ul, banii să fie mai prospere? Ia un pix și o hârtie și așterne toate ideile pe hârtie.

2. Care e motivația ta? Ce te face, de exemplu, să vrei să slăbești? Vrei să pierzi din greutate nu numai pentru a arăta mai bine, ci și pentru o sănătate mai bună, o calitate mai bună a vieții, o performanță mai bună și așa mai departe. Realizând de ce îți dorești un lucru te va ajuta să-ți îndeplinești dorințele mai ușor.

3. Setează-ți obiectivele în funcție de metoda SMART pentru a fi:

• Specifice (Specific);

• Măsurabile (Measurable);

• De atins (Achievable);

• Relevante (Relevance) - în funcție de situația ta actuală;

• Încadrate în timp (Time-based);

4. Planifică modul în care te vei orienta către obiectiv - mai exact, care vor fi pașii mai mici. Ce trebuie să faci zilnic, săptămânal și cum vezi lucrurile după o lună?

5. Roagă un prieten sau pe cineva din familie să-ți monitorizeze progresul. Potrivit unui studiu realizat de Universitatea Dominicană din California, 76% dintre participanții care și-au împărtășit obiectivele și activitățile altcuiva și-au îndeplinit rezoluțiile.

Sfat: creează-ți un visionboard. Poți decupa imagini și fotografii, îl poți desena sau chiar îl poți face pe computerul tău. Fă-l exact așa cum dorești tu.

Creează obiceiuri atomice (Atomic Habits)

Interesanta carte „Atomic Habits”, scrisă de James Clear și publicată de Jan Melvil Publishing, te va ajuta să-ți construiești obiceiuri bune și să înțelegi cum acestea apar.

Obiceiurile - bune și rele - sunt conectate cu mediul în care trăim și oamenii pe care-i întâlnim.

De exemplu, știai că 20% din soldații din Războiul din Vietnam erau dependenți de heroină, însă doar 1 din 10 a rămas cu acest obicei după întoarcerea acasă? Prin urmare, gândește-te unde te simți cel mai bine și poți începe să-ți formezi un nou obicei mai bun sau cine este prietenul / partenerul perfect care să te motiveze, de exemplu, să alergi.

Doar schimbări mici în fiecare zi. Chiar și o îmbunătățire de 1% poate face minuni pe termen lung, însă vei observa cu greu schimbările mici individuale. Fă câte un pas mic în fiecare zi - scrie ceva, desenează, citește, studiază, mergi, aleargă în fiecare zi. Înconjoară-te de experiențe și sentimente plăcute și vei vedea că vor rămâne mereu cu tine. Obiceiurile vor funcționa și mai bine dacă iei în considerare și punctele forte și abilitățile tale naturale.

Despre noile obiceiuri, Irena Koukalová Uličná, PR manager la Jan Melvil Publishing, ne spune: „În octombrie, am luat decizia de a începe să alerg. Am început cu pași foarte mici, în prima săptămână am alergat 500 m. Chiar dacă încet, am făcut-o în fiecare zi. Am mai adăugat în următoarea săptămână și până la Crăciun am reușit să alerg 2 km. Consecvența a fost foarte importantă pentru mine, iar încadrarea în timp m-a ajutat. Urmăresc un post de radio local și la ora 18:00 începeam să alerg de la primele cuvinte rostite acolo. Poate că am dezvoltat un reflex precum câinele lui Pavlov, nu știu, însă continui și azi să alerg la fel în mod regulat.”

Mai multe sfaturi și resurse

Planificatorul Year Compass te ajută să faci rezumatul anului trecut și să-l planifici pe cel nou. Descarcă planificatorul și completează-l pentru a-ți seta obiectivele în noul an!

Cu ajutorul planificatorului nostru săptămânal îți poți nota în avans toate activitățile și sarcinile pe care le ai de făcut în fiecare săptămână. Descarcă-l!

Încearcă aplicația Strides. Îți poți seta activități regulare, sarcini, obiective sau pur și simplu îți poți monitoriza progresul.

New York Times oferă, de asemenea, articole interesante și foarte utile.