15% reducere folosind codul PRIMAVARA15 | Cumpără azi mai ieftin! →
Mid Season Sale | Economisește până la 50% →
20 Lei pentru tineÎnregistrareLogareCoșul de cumpărăturiMenu

Procedura de reclamații BONAMI.CZ, a.s.

Sediu social: Újezd 450/40, Praga 1 – Malá Strana, cod poștal 118 00, Republica Cehă
Număr de identificare a societății: 242 30 111
E-mail: client@bonami.ro
Adresa de corespondență: Thámova 289/13, 186 00 Prague 8 – Karlín, Czech Republic
Adresa pentru reclamații: Bonami – departamentul reclamații, Bonami.ro-Fan Courier RETUR, Ogorului, No. 3G, Oradea, Bihor
Website: https://www.bonami.ro/
Detalii de facturare: cod de TVA: CZ24230111
Număr de cont.: 257014774/0300 (ČSOB) IBAN: CZ65 0300 0000 0002 5701 4774

înregistrată în Registrul Comerțului operat de Tribunalul din Praga, Partea B, nr. de înregistrare 18575 („Vânzătorul”) stabilește drepturi și obligații suplimentare privind răspunderea Vânzătorului pentru vicii în executarea contractului de vânzare dintre și între Vânzător și alte persoane („Cumpărătorul”) ce nu sunt reglementate de termenii și condițiile comerciale aplicabile magazinului on-line Bonami.ro disponibile la www.bonami.ro/i/conditii („Termenii și condițiile comerciale”). („Procedura de Reclamații”)

Cronologia documentului

Versiunea: 1.0
Data intrării în vigoare: 3 iunie 2020
Autori: Jan Klička, Marek Bartoš
Note: Bonami.CZ

Versiunea: 1.1
Autor: Matěj Vácha
Note: AK PKK

Versiunea: 1.2
Data intrării în vigoare: 4 februarie 2021

Versiunea: 1.3
Data intrării în vigoare: 1 noiembrie 2023

1. Această procedură de reclamații stabilește raporturile dintre părți în legătură cu sau în temeiul contractului de vânzare; Vânzătorul este de o parte, iar Cumpărătorul de cealaltă parte – în conformitate cu reglementările aplicabile, Cumpărătorul poate acționa în calitate de consumator sau de profesionist (în mod colectiv „Cumpărătorii”).
1.1. În cazul în care Cumpărătorul nu este consumator, aspectele nereglementate de această Procedură de Reclamații și de Termenii și condițiile comerciale disponibile pe website-ul BONAMI.RO la: https://www.bonami.ro/i/conditii, vor fi guvernate de Actul nr. 89/2012 Coll., Codul civil ceh (“Codul Civil Ceh”), în versiunea actualizată, în prezent disponibilă la http://obcanskyzakonik.justice.cz/images/pdf/Civil-Code.pdf.
1.2. Raporturile juridice dintre Vânzător și Cumpărătorul-consumator nereglementate expres de această Procedură de Reclamații sau de Termenii și condițiile comerciale vor fi guvernate de dispozițiile Codului Civil Ceh și de dispozițiile legale imperative ale legii române, inclusiv de reglementările române privind protecția consumatorilor („Legislația Consumatorilor”), precum Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, Legea nr. 193/2000, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 140/2021, Legea nr. 363/2007, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2014, în versiunea în vigoare sau astfel cum ar putea fi înlocuite ulterior. Prevederile imperative ale legii române, în special cele privind protecția consumatorilor, prevalează.

2. Procedura de Reclamații face parte integrantă din Termenii și condițiile comerciale. Prin încheierea contractului de vânzare, Cumpărătorul consimte cu privire la aplicarea Termenilor și condițiilor comerciale și a acestei Proceduri de reclamații și confirmă că a luat cunoștință în mod adecvat de respectivele documente.

3. Termenii și condițiile comerciale și restul informațiilor sunt disponibile pe site-ul Vânzătorului www.bonami.ro.

4. Clientul magazinului on-line Bonami.ro este fie un Cumpărător-consumator conform definiției incluse în Legislația Consumatorilor („Cumpărătorul-consumator”), fie un Cumpărător-profesionist care, în încheierea și executarea contractului de vânzare, acționează în scopul activității sale comerciale sau de afaceri ori în scopul realizării cu titlu independent a profesiei sale („Cumpărătorul-profesionist”). Cumpărătorul-consumator și Cumpărătorul-profesionist vor fi denumiți în mod colectiv „Cumpărătorii”.

5. În încheierea și executarea contractului de vânzare, Vânzătorul acționează în scopul activității sale de afaceri. Vânzătorul este un operator economic care, direct sau prin intermediul altor operatori economici, livrează produse Cumpărătorului.

O reclamație trebuie să includă:
  • Numărul comenzii de achiziție
  • Data comenzii / achiziționării produselor
  • Documentul fiscal pentru produsele cumpărate
  • Data livrării produselor Nume și prenume
  • Telefon, e-mail
  • Denumirea produselor
  • Descrierea defectului

  • Vă rugăm să indicați dacă produsele au fost achiziționate ca produse cu defect de fabricație (Calitatea II) or ca marfă de calitatea III și motivul pentru care produsul a fost vândut la produs cu defect de fabricație (Calitatea II) sau ca marfă de calitatea III, și anume în ce a constat defectul (de exemplu, suprafață deteriorată estetic).
    Când formulați o reclamație, ne-ar fi de important ajutor să indicați piesa lipsă sau defectă direct în ghidul de instalare și să ne trimiteți ghidul împreună cu reclamația. Acest fapt ar accelera întreaga procedură de soluționare a reclamației.
    Când formulați reclamația, ar fi de asemenea foarte util pentru noi dacă aceasta ar include:
  • o fotografie ilustrând clar defectul sau deteriorarea produsului achiziționat
  • eticheta de fabricație de pe ambalajul produsului sau o copie/fotografie a acesteia (dacă este disponibilă)
  • documentare fotografică a ambalajului de transport care să arate eticheta de transport, inclusiv conținutul intern (în cazuri de produse deteriorate)
  • Pentru a vă înregistra reclamația, puteți utiliza Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse (poate fi descărcat din detaliile comenzii în Profilul tău sau pe site-ul vânzătorului sau la sfârșitul acestei Proceduri de Reclamații). Utilizarea Formularului de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse va înlesni și accelera procesul de soluționare a reclamației. În consecință, vă recomandăm utilizarea formularului.

    Ambalarea produselor ce fac obiectul reclamației
  • Produsul/marfa defectă trebuie ambalată adecvat în vederea expedierii. Poate fi utilizat ambalajul original. Cu excepția cazului în care poate fi utilizat ambalajul original, ambalajul trebuie înlocuit astfel încât marfa să fie suficient de protejată împotriva unei noi deteriorări ce ar putea apărea pe parcursul returului la Vânzător.
  • În cazul în care nu sunteți sigur(ă) cu privire la ambalarea produsului pentru retur, vă rugăm să vizitați website-ul nostru aici sau să ne contactați la client@bonami.ro.
  • Calitatea la primirea produselor
    1. Procedura de reclamații corespunde clauzelor relevante din Termenii și condițiile comerciale ale magazinului online al Vânzătorului, disponibile pe website-ul acestuia.

    2. Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărător ca produsele să nu aibă defecte la primirea acestora. În cazul apariției unui defect în termen de 6 luni de la primire, se va considera că produsul avea respectivul defect încă de la primire. În cazul unei vânzări a produselor către un Cumpărător-consumator, termenul menționat este de un an de la primirea produselor.
    2.1. În special, Vânzătorul este responsabil față de Cumpărător ca, la momentul primirii de către Cumpărător a produselor:
    2.1.1. produsele prezintă caracteristicile agreate între părți și, în absența unei înțelegeri, prezintă caracteristicile pe care Vânzătorul sau producătorul le-au descris sau pe care Cumpărătorul le-a anticipat dată fiind natura produselor și pe baza publicității făcute în privința acestora;
    2.1.2. produsele sunt adecvate pentru scopul indicat pentru utilizarea acestora de către Vânzător sau pentru scopul în care produsele de acest tip sunt utilizate în mod obișnuit;
    2.1.3. calitatea sau realizarea produselor corespunde mostrei sau modelului agreat în cazul în care calitatea sau realizarea a fost stabilită pe baza mostrei sau a modelului agreat;
    2.1.4. produsele sunt de calitatea, nivelul sau greutatea adecvată; și
    2.1.5. produsele respectă cerințele legii.

    2.2. Clauza 2.1. a Procedurii de Reclamații nu se va aplica produselor vândute la reducere din cauza unui defect în vederea căruia a fost redus prețul, uzurii produselor cauzate de utilizarea normală, produselor second hand, unui defect corespunzător gradului de utilizare sau de uzură pe care produsele îl aveau la data primirii de către Cumpărător sau care decurge din natura produselor.
    2.3. Vânzătorul nu răspunde față de Cumpărător pentru orice defecte corespunzătoare gradului de utilizare sau de uzură pe care produsele second hand îl aveau la primire.

    3. Cumpărătorul este obligat să informeze Vânzătorul fără întârziere cu privire la orice defect după ce l-a descoperit sau l-ar fi putut descoperi în urma unei verificări imediate și a unor diligențe adecvate. Cumpărătorul va informa Vânzătorul cu privire la opțiunea exercitată, la data comunicării defectului sau în termen scurt de la respectiva dată. Cumpărătorul nu își poate modifica opțiunea în absența consimțământului Vânzătorului; această limitare nu se va aplica dacă Cumpărătorul a solicitat repararea unui defect ce se dovedește iremediabil.

    4. Cumpărătorul are dreptul să solicite livrarea unui nou produs fără defecte cu excepția cazului în care această solicitare ar fi nerezonabilă prin raportare la tipul defectului, dar în cazul în care defectul privește doar o parte din produs, Cumpărătorul poate solicita doar înlocuirea respectivei părți. Dacă înlocuirea nu este posibilă, Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din Contract.

    5. Cu toate acestea, în cazul în care solicitarea de înlocuire este nerezonabilă dat fiind tipul defectului, mai ales dacă defectul poate fi înlăturat fără întârziere, Cumpărătorul are dreptul doar la o reparare gratuită a defectului.

    6. Cumpărătorul are dreptul să solicite livrarea unui nou produs sau înlocuirea unei părți de asemenea în cazul în care defectul poate fi remediat, dar Cumpărătorul nu poate utiliza produsul în mod adecvat din cauza reapariției defectului după remediere sau a unui număr mare de defecte. În acest caz, Cumpărătorul are de asemenea dreptul de a se retrage din Contract.

    7. În cazul în care defectul privește doar o parte din produs, Cumpărătorul poate solicita doar înlocuirea respectivei părți. Dacă nu este posibilă înlocuirea, Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din Contract sau de a primi o reducere rezonabilă din preț cu excepția cazului în care, din cauza defectului, produsul nu mai poate fi utilizat. Totuși, în cazul în care este nerezonabilă din cauza tipului de defect, mai ales în cazul în care defectul poate fi remediat fără întârziere, Cumpărătorul are dreptul doar la o reparare gratuită a defectului.

    8. Cu excepția cazului în care se retrage din Contract sau își exercită dreptul de înlocuire a unei părți sau de reparare a produsului, Cumpărătorul poate solicita o reducere rezonabilă. Cumpărătorul are dreptul să solicite o reducere rezonabilă de asemenea în cazul în care Vânzătorul nu are posibilitatea înlocuirii părții sau a reparării produsului, precum și în cazul în care Vânzătorul nu reușește să remedieze situația într-un termen rezonabil sau dacă remedierea îi cauzează dificultăți semnificative consumatorului.

    9. În cazul vânzării produselor second hand sau la preț redus din cauza unui defect, Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă în locul înlocuirii produsului.

    10. Vânzătorul nu are obligația de a da curs dreptului Cumpărătorului dacă dovedește că, anterior primirii produsului Cumpărătorul cunoștea existența defectului sau a cauzat respectivul defect el însuși.

    Garanția calității

    1. Vânzătorul oferă o garanție de calitate pentru toate produsele, în baza căreia Vânzătorul își asumă obligația ca produsul să fie adecvat întrebuințării obișnuite sau că își va păstra caracteristicile uzuale pentru o anumită perioadă de timp.

    2. Perioada de garanție pentru Cumpărătorul-consumator este de 2 ani de luni, cu excepția cazului în care certificatul de garanție specifică o perioadă mai lungă sau a prevederilor specifice anumitor produse (de exemplu, pe ambalajul produsului). Pentru Cumpărătorul-profesionist, care acționează în scopul activității sale comerciale sau profesionale la momentul încheierii și pe durata executării Contractului, perioada de garanție este de 2 ani.

    3. Garanția de calitate nu se va aplica produselor vândute la preț redus din cauza unui defect în considerarea căruia a fost stabilit prețul redus.

    4. Perioada de garanție curge de la data primirii produsului de Cumpărător sau de un terț desemnat de acesta.

    Reclamații privind produse defecte

    1. În cazul unei încălcări semnificative a Contractului, Cumpărătorul are dreptul (indiferent de posibilitatea remedierii defectului):
    1.1. să solicite livrarea unui nou produs fără defecte sau a unui produs lipsă;
    1.2. să solicite remedierea gratuită a defectului prin repararea produsului;
    1.3. la o reducere rezonabilă din prețul de vânzare sau la retragerea din Contract.

    2. O încălcare a Contractului este semnificativă în cazul în care Vânzătorul cunoștea la data încheierii acestuia sau ar fi trebuit să cunoască că Cumpărătorul nu ar fi încheiat Contractul dacă ar fi anticipat o asemenea încălcare; în caz contrar, încălcarea va fi considerată nesemnificativă.

    3. În cazul unei încălcări nesemnificative a Contractului, Cumpărătorul are dreptul (indiferent de posibilitatea remedierii defectului) la înlăturarea defectului și/sau la o reducere rezonabilă din prețul de vânzare. Dacă Vânzătorul nu înlătură defectul la timp sau refuză să înlăture defectul, Cumpărătorul poate solicita o reducere din prețul de vânzare și/sau se poate retrage din Contract.

    4. Cumpărătorul va informa Vânzătorul în privința opțiunii sale la data comunicării defectului sau în termen scurt de la aceasta. Cumpărătorul își va putea modifica opțiunea în absența consimțământului Vânzătorului doar în cazul în care a optat pentru repararea unui defect ce se dovedește iremediabil.

    5. Cu excepția cazului în care Cumpărătorul își manifestă la timp opțiunea în legătură cu o încălcare semnificativă a Contractului, acestuia îi vor reveni aceleași drepturi ca în cazul unei încălcări nesemnificative a Contractului.

    6. În toate cazurile, însă, Cumpărătorul va avea dreptul la înlocuirea produsului și va putea opta în acest sens doar în cazul în care neconformitatea produsului este constatată în termen de 30 de zile de la livrarea acestuia. Cu toate acestea, de la caz la caz, Vânzătorul, la alegerea sa, va putea înlocui produsul și în cazul constatării neconformității ulterior termenului menționat, fără ca aceasta să constituie sau să genereze o obligație a Vânzătorului în acest sens.

    7. În cazul în care un defect remediabil a reapărut după o reparație (a treia reclamație pentru același defect sau a patra reclamație pentru defecte diferite) sau în cazul în care produsul prezintă mai multe defecte (cel puțin 3 în același timp), Cumpărătorul își poate exercita dreptul la o reducere din prețul de vânzare sau la retragerea din Contract.

    8. Vânzătorul nu răspunde pentru următoarele defecte:
    8.1. uzura produsului rezultată din utilizarea obișnuită a acestuia;
    8.2. defecte ale unor produse noi vândute la reducere în considerarea cărora a fost stabilită reducerea;
    8.3. defecte ale produsului apărute în timpul sau din cauza unei instalări „independente”, adică a unei instalări care nu este inclusă în contractul de vânzare, iar defectul nu a apărut din cauza unor instrucțiuni greșite incluse în ghidul de instalare;
    8.4. defecte și daune ce au fost cauzate de Cumpărătorul însuși, inclusiv orice defecte ce au rezultat din utilizarea greșită neconformă instrucțiunilor de utilizare sau despre care Cumpărătorul avea cunoștință anterior primirii produsului; ori
    8.5. rezultă din natura produsului.

    Formularea unei reclamații

    1. Orice drepturi privind răspunderea pentru vicii/defecte ale produselor se exercită față de Vânzător. Dacă, totuși, certificatul emis de Vânzător cu privire la drepturile rezultând din răspunderea pentru defecte desemnează o altă persoană pentru reparație, care este situată în locația Vânzătorului sau într-o locație mai apropiată de Cumpărător, Cumpărătorul își va exercita dreptul la remediere față de persoana desemnată să realizeze reparația. Cu excepția cazurilor în care un terț este desemnat să realizeze reparația conform celor menționate anterior, Vânzătorul este obligat să accepte o reclamație în orice sediu în care poate fi acceptată o reclamație cu privire la portofoliul de produse vândute sau de servicii prestate, ori la sediul său social, ori la locul desfășurării activității. Vânzătorul are obligația de a emite un certificat Cumpărătorului care să ateste data la care Cumpărătorul și-a exercitat dreptul, conținutul reclamației și modalitatea de soluționare a reclamației solicitată de Cumpărător și, în plus, confirmarea datei și a metodei de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea remedierii și a duratei remedierii, sau o motivare în scris a respingerii reclamației. Obligația se aplică și altor persoane desemnate de Vânzător să realizeze reparația.

    2. Drepturile aferente răspunderii pentru produse defecte pot fi exercitate de Cumpărător în primul rând și în special:
    2.1. personal la: Bonami – serviciul reclamații, Bonami.ro-Fan Courier RETUR, Ogorului, No. 3G, Oradea, Bihor
    2.2. telefonic la: +40 312 294 753 2.3. prin e-mail la: client@bonami.ro

    3. Cumpărătorul este obligat ca, fără întârzieri nejustificate, să își exercite drepturile cu privire la defecte (să formuleze o reclamație privind un produs) față de Vânzător în conformitate cu punctul anterior. Dacă este posibil, iar cumpărătorul nu întâmpină dificultăți semnificative, cumpărătorul este obligat ca, la formularea reclamației, să returneze produsul Vânzătorului, chiar la locul formulării reclamației sau prin expedierea acestuia la următoarea adresă: Bonami – departamentul reclamații, Bonami.ro-Fan Courier RETUR, Ogorului, No. 3G, Oradea, Bihor

    4. Cumpărătorul va prezenta dovada achiziției sau certificatul de garanție, după caz, sau va proba în orice alt mod faptul că produsul a fost vândut de Vânzătorul față de care se formulează reclamația și că perioada de garanție încă nu a expirat. Termenul pentru soluționarea reclamației curge din momentul formulării reclamației.

    5. Clientul este obligat să precizeze defectul reclamat și întinderea acestuia prin prezentarea articolului deteriorat sau prin trimiterea de fotografii din care rezultă în mod clar deteriorarea. Procedura de reclamație nu poate fi inițiată fără precizarea defectului reclamat și a întinderii acestuia.

    6. La formularea reclamației, Cumpărătorul indică numărul comenzii, numele și prenumele, datele de contact (telefon, e-mail), denumirea produsului, data comenzii/achiziției produsului și data primirii produsului, descrierea defectului și, eventual, fotografii ale defectului reclamat și o cerere privind modalitatea de soluționare a reclamației și va depune documentul fiscal pentru produsul achiziționat.

    7. Cumpărătorul este obligat să ambaleze articolul reclamat în ambalajul original sau în ambalajul propriu astfel încât să evite deteriorarea lui - de exemplu, mobilierul va trebui împachetat în cutie din carton dur. Cumpărătorul poate folosi instrucțiunile pentru ambalarea mărfurilor disponibile pe site-ul Vânzătorului. Articolul reclamat trebuie să fie curat și complet înainte de a fi ambalat. Trimiterea unor produse foarte murdare și igienic necorespunzătoare poate duce la respingerea reclamației. În acest caz, vânzătorul returnează mărfurile pe adresa cumpărătorului. Cumpărătorul nu are dreptul la rambursarea costului transportului.

    8. În funcție de natura defectului reclamat și de modul solicitat de soluționare a reclamației, mărfurile trebuie livrate cu toate componentele și accesoriile. Vă rugăm să expediați produsul ce face obiectul reclamației la această adresă: Bonami – departamentul reclamații, Bonami.ro-Fan Courier RETUR, Ogorului, No. 3G, Oradea, Bihor.

    9. Nu expediați produsul de face obiectul reclamației ca livrare cu ramburs; asemenea expedieri sunt returnate expeditorului, iar reclamația s-ar prelungi în mod inutil.

    Soluționarea unei reclamații

    1. O reclamație, inclusiv înlăturarea defectului, va fi soluționată fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de 30 de zile de la data formulării reclamației, cu excepția cazului în care Vânzătorul și consumatorul stabilesc o perioadă de timp mai lungă. Expirarea acestei perioade fără soluționare este considerată o încălcare semnificativă a contractului. Termenul de 30 de zile începe să curgă din cea de-a doua zi după formularea reclamației. Dacă termenul se împlinește într-o zi nelucrătoare, atunci acesta se prelungește până în următoarea zi lucrătoare. Vânzătorul are obligația de a informa Cumpărătorul cu privire la procesarea reclamației. Cu toate acestea, termenele nu încep să curgă dacă consumatorul nu a furnizat Vânzătorului informațiile necesare solicitate în vederea procesării reclamației, de exemplu, cea care permite Vânzătorului să analizeze produsul ce face obiectul reclamației.

    2. Perioada de garanție se va prelungi cu perioada dintre formularea reclamației și soluționarea acesteia sau până la data la care Cumpărătorul este ținut să accepte produsul în urma reparației. În cazul înlocuirii produsului sau a unei părți din acesta, garanția Vânzătorului se va aplica precum în cazul achiziției unui nou produs sau a unei părți a acestuia.

    3. Dacă este necesar să fie completate datele sau informațiile menționate în reclamație, vânzătorul va solicita cumpărătorului să le completeze în măsura necesară. Această perioadă nu este inclusă în termenul de soluționare a reclamației.

    4. În cazul unei reclamații justificate, cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor suportate în mod în acest scop la exercitarea drepturilor sale.

    5. Cumpărătorul are dreptul la rambursarea costurilor de expediere a produsului care prezintă defecte, în cazul în care cererea este justificată.

    6. Când cumpărătorul alege o altă metodă decât cea mai ieftină metodă standard de returnare oferită de vânzător, numai costurile corespunzătoare celei mai ieftine metode de livrare vor fi rambursate de către vânzător.

    7. Răspunsul la reclamația primită este trimis la adresa indicată de cumpărător în reclamație și, de asemenea, la adresa de e-mail menționată în reclamație sau, în absența acesteia, la adresa de e-mail a cumpărătorului specificată în interfața de utilizator sau în comandă.

    Retragerea din contract

    1. Prevederile acestei Clauze VI se aplică situațiilor în care contractul de vânzare este încheiat între Vânzător și Cumpărătorul-consumator. Conform legii și Termenilor și condițiilor comerciale ale Bonami.ro, este considerat consumator un cumpărător care îndeplinește condițiile din definiția termenului de „consumator” potrivit Directivei 2011/83/EU a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 cu privire la drepturile consumatorilor, astfel cum ar putea fi înlocuită ulterior, precum și Legislației Consumatorului, și anume o persoană fizică ce nu acționează în scopul activității sale comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale.

    2. În cazul rebuturilor (calitatea a II-a) sau a produselor de calitatea a III-a se va aplica doar perioada legală de 14 zile pentru retragerea din Contract, cu privire la vânzări prin intermediul magazinului online sau servere cumpărare-vânzare.

    3. Informațiile privind dreptul legal de retragere din contract și formularul de retragere sunt incluse în Termenii și condițiile comerciale și sunt disponibile aici.

    4. În termen de 14 zile, Cumpărătorul-consumator are dreptul de a se retrage din contract fără a indica un motiv. Perioada se calculează de la data primirii produselor, iar în cazul în care obiectul contractului de vânzare implică livrarea mai multor tipuri sau părți de produse, perioada începe să curgă de la data primirii ultimei livrări.

    5. Cumpărătorul-consumator ia cunoștință de faptul că retragerea din contract nu se poate exercita în următoarele cazuri, printre altele:
    5.1. pentru livrarea mărfurilor confecţionate după specificaţiile prezentate de consumator sau personalizate în mod clar în funcție de dorințele cumpărătorului-consumator;
    5.2. pentru livrarea de produse care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
    5.3. în cazul mărfurilor care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
    5.4. la furnizarea de bunuri sigilate pe care consumatorul le-a scos din ambalaj și care nu pot fi returnate din motive de igienă; și
    5.5. furnizarea de înregistrări audio sau video sau a unui program de calculator dacă a deteriorat ambalajul lor original. De asemenea, Cumpărătorul-consumator nu are dreptul să se retragă din contractul de cumpărare în cazul prevăzut de clauza VI (16).

    6. Cumpărătorul-consumator are obligația de a-l informa pe Vânzător cu privire la retragerea din contract printr-un act unilateral, precum o scrisoare expediată prin furnizor de servicii poștale, prin facsimil, e-mail sau personal, unde este posibil. Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse poate fi descărcat de pe website-ul Vânzătorului și care este inclus la sfârșitul acestui document sau care poate fi trimis via e-mail la cerere trebuie atașat întotdeauna. Cumpărătorul-consumator poate trimite, de asemenea, notificare de retragere din contract la adresa de e-mail a Vânzătorului: client@bonami.ro.

    7. Condiția retragerii din contract în cursul perioadei legale de 14 zile este îndeplinită în cazul în care notificarea de retragere este expediată Vânzătorului anterior expirării termenului respectiv. Cumpărătorul poate trimite de asemenea notificarea de retragere la adresa de e-mail a Vânzătorului: client@bonami.ro.

    8. Cumpărătorul-consumator trebuie să returneze produsele fără întârziere, în cel mult 14 zile de la data retragerii din contractul de vânzare. Termenul se va considera respectat dacă Cumpărătorul expediază produsele anterior expirării termenului de 14 zile.

    9. În cazul în care Cumpărătorul-consumator se retrage din contractul de vânzare, Vânzătorul îi va rambursa fără întârziere orice și toate sumele încasate de Vânzător, inclusiv costul livrării (cu excepția costurilor suplimentare suportate ca urmare a alegerii de către Cumpărător a unei modalități de livrare diferite de cea mai ieftină metodă de livrare standard oferită de Vânzător), în cel mult 14 zile de la data primirii de către Vânzător a notificării de retragere din contract.

    10. Vânzătorul va rambursa sumele încasate prin utilizarea aceleiași metode de plată pe care Cumpărătorul-consumator a folosit-o pentru efectuarea tranzacției inițiale, cu excepția cazului în care Vânzătorul și Cumpărătorul agreează altfel. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a rambursa orice sumă achitată de Cumpărător-consumator chiar la returnarea mărfurilor de către Cumpărător sau într-o altă modalitate, cu condiția existenței consimțământului cumpărătorului în acest sens și dacă nu există costuri suplimentare pentru Cumpărător-consumator. În cazul plăților în numerar, Cumpărătorul este de acord cu restituirea sumei în contul bancar specificat în formularul de retragere din contract.

    11. Costurile directe de returnare a produselor vor fi suportate de Cumpărătorul-consumator. Vânzătorul nu va achita aceste costuri Cumpărătorului, nici retroactiv.

    12. Vânzătorul nu are obligația de a rambursa vreo sumă primită de la Cumpărătorul-consumator în urma retragerii din contractul de vânzare anterior unuia din următoarele momente: produsele i-au fost returnate de către Cumpărător sau acesta face dovada expedierii produselor către Vânzător. Vânzătorul va rambursa sumele fără întârziere, în cel mult 14 zile de la livrarea produselor la adresa acestuia.

    13. În cazul în care, anterior exercitării dreptului de retragere din contract, Vânzătorul a oferit o reducere pentru produse cu titlu de compensație pentru calitate, această valoare va fi dedusă la retragerea subsecventă din contractul de vânzare, iar fondurile diminuate cu reducerea oferită vor fi rambursate Cumpărătorului-consumator.

    14. Conform legii, Cumpărătorul-consumator răspunde doar pentru reducerea valorii produselor ca urmare a manipulării acestora în alt mod decât în scopul identificării naturii și caracteristicilor produselor, inclusiv a funcționării acestora.
    14.1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a reduce prețul de achiziție rambursat în conformitate cu articolul VI.6 din prezenta Procedura de reclamații, în cazul în care bunul este restituit peste termenul de retragere din contract.

    15. Cumpărătorul-consumator este de acord că, în cazul plății în numerar, rambursarea să fie efectuată în contul bancar specificat în formularul de reclamații.

    16. Voucherele electronice cu un cod unic generat automat care nu sunt furnizate pe un suport material reprezintă conținut digital furnizat anterior expirării perioadei de retragere din contract. Din acest motiv, nu este posibilă retragerea din contractul de vânzare și solicitarea oricărei rambursări după primirea electronică a codului generat electronic.

    17. Dacă la achiziția produselor a fost oferit un cadou Cumpărătorului, Cumpărătorul-consumator este obligat să returneze și cadoul oferit odată cu produsele returnate Vânzătorului.

    Returnarea produselor în termenul de 365 de zile

    1. Un Cumpărător-consumator/profesionist poate, de asemenea, returna produsele în termen de 365 de zile sau, după caz, de 45 de zile conform clauzei VII (2). Cu toate acestea, dreptul de a se retrage din contract în termen de 14 zile fără precizarea unui motiv, conform clauzei VI (3), se aplică doar Cumpărătorului-consumator. În ceea ce privește dreptul de retragere în 365 de zile sau, după caz, în 45 de zile, prevederile de mai jos se vor aplica în mod corespunzător și Cumpărătorului-profesionist.

    2. Cumpărătorul-consumator, precum și Cumpărătorul-profesionist au dreptul de a returna produsele fără indicarea unui motiv, în termen de 365 de zile de la data primirii produselor de către Cumpărătorul-consumator/Cumpărătorul-profesionist sau de un terț desemnat de acesta; acest drept nu se aplică următoarelor produse:
    2.1. în cazul produselor din categoria Drogherie și Cosmetică, retragerea din contract este posibilă doar în termenul legal de 14 zile;
    2.2. în cazul vânzării saltelelor individuale, returnarea produsului se poate efectua în termen de 45 de zile;
    2.3. în cazul vânzării ansamblurilor de bucătărie (corpuri de bucătărie gata de asamblat), retragerea din contract este posibilă doar în termenul legal de 14 zile;
    2.4. pentru alte produse, termenul de returnare este de 365 de zile, cu excepția altor prevederi incluse în această Procedură de Reclamații.

    3. În cazul returnării produselor ulterior termenului de 14 zile de la primire prevăzut de clauza VI, contravaloarea produselor este rambursată Cumpărătorului-consumator/Cumpărătorului-profesionist sub forma unor credite corespunzătoare valorii produselor returnate, în contul Cumpărătorului-consumator/Cumpărătorului-profesionist aferent profilului de client creat pe site-ul Vânzătorului, iar creditele vor putea fi utilizate pentru următoarea comandă. Vânzătorul poate decide, de asemenea, ca valoarea produselor returnate să fie rambursată Cumpărătorului-consumator/Cumpărătorului-profesionist prin transfer bancar în contul indicat în Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse. Condițiile privind returnarea produselor după termenul legal de retragere din contract sunt guvernate de regulile de mai jos
    3.1 Deducerile din valoarea produselor (care vor fi aplicate la retragerea din contractul de vânzare în cazul Cumpărătorului-consumator numai în cazul retragerii după termenul legal de 14 zile, iar în cazul Cumpărătorului-profesionist oricând pe durata celor 45/365 de zile) vor fi următoarele:
    3.1.1 în cazul în care produsele nu sunt returnate în ambalajul original, valoarea rambursată către Cumpărătorul-consumator/Cumpărătorul-profesionist va fi redusă cu 15% din prețul de achiziție;
    3.1.2 în cazul în care produsele sunt după termenul legal de 14 zile Vânzătorul are dreptul de a reduce valoarea rambursării cu 5% pentru fiecare lună începută în care Cumpărătorul-consumator/Cumpărătorul-profesionist a utilizat produsele;
    3.1.3 în cazul în care produsele returnate sunt pătate, purtate, deteriorate sau distruse, Vânzătorul are dreptul de a returna asemenea produse Cumpărătorului fără vreo îndreptățire a acestuia la rambursarea valorii de achiziție a produselor.

    3.2 Deducerile menționate mai sus se vor aplica produselor în cauză și pot fi cumulate.
    3.3 Deducerile menționate mai sus nu se vor aplica în cazul retragerii din contract în termenul legal de 14 zile de la primirea produselor.

    4. La returnarea produselor în cadrul perioadei de returnare extinse, Cumpărătorul-consumator/Cumpărătorul-profesionist are obligația de a include Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse completat.

    5. Vânzătorul își rezervă dreptul de a reduce prețul de achiziție rambursat, conform clauzei VII (3), în considerarea perioadei de returnare extinse.

    6. Termenul de returnare a produselor se consideră respectat în cazul în care Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse este expediat anterior expirării termenului respectiv către adresa Vânzătorului. Cumpărătorul poate expedia, de asemenea, Formularul de Reclamație/Retragere din contract/Returnare produse la adresa de e-mail a Vânzătorului: client@bonami.ro.

    7. Cumpărătorul-consumator/profesionist are obligația returnării produselor fără întârzieri nejustificate, în cel mult 14 zile de la data comunicării privind returnarea produselor. Se va considera că termenul a fost respectat în cazul în care Cumpărătorul expediază produsele anterior expirării termenului de 14 zile.

    8. În cazul în care Cumpărătorul-consumator/profesionist returnează produsele, Vânzătorul va rambursa integral prețul acestora achitat de Cumpărător, diminuat cu eventualele deduceri aplicate conform clauzei VII 3. Vânzătorul nu are obligația de a rambursa Cumpărătorului vreo altă cheltuială aferentă achiziției produselor (cum ar fi, dar fără a se limita la, costul livrării sau alte cheltuieli suplimentare aferente livrării).

    9. Costurile directe aferente returnării produselor vor fi suportate de Cumpărător. Vânzătorul nu va rambursa aceste costuri Cumpărătorului, inclusiv retroactiv.

    10. Vânzătorul nu are obligația de a rambursa vreo sumă încasată de la Cumpărătorul-consumator anterior returnării produselor de către Cumpărător sau anterior dovedirii de către acesta a expedierii produselor către Vânzător, oricare dintre evenimente are loc mai devreme.

    11. În cazul în care, anterior returnării produselor de către Cumpărător, Vânzătorul a oferit o reducere pentru produse cu titlu de compensație pentru calitate, această valoare va fi dedusă la returnarea produselor, iar fondurile diminuate cu reducerea oferită vor fi rambursate Cumpărătorului.

    12. Voucherele electronice cu un cod unic generat automat care nu sunt furnizate pe un suport material reprezintă conținut digital furnizat anterior expirării perioadei de retragere din contract. Din acest motiv, nu este posibilă retragerea din contractul de vânzare și solicitarea oricărei rambursări după primirea electronică a codului generat electronic.

    13. Dacă la achiziția produselor a fost oferit un cadou Cumpărătorului, Cumpărătorul-consumator este obligat să returneze și cadoul oferit odată cu produsele returnate Vânzătorului.

    Pentru informații suplimentare utile privind reclamațiile, vă rugăm să consultați pagina de internet a Vânzătorului.
    Această Procedură de reclamații intră în vigoare în data de 1 noiembrie 2023 și poate face obiectul unor modificări ulterioare.

    Formular de reclamații